singltonmusic@gmail.com

+420 602 410 730

Martin Červinka
(umělecký ředitel)
Jsme nahrávací společnost, která spolupracuje především s mladými umělci. Bez rozdílu žánrů. Nahráváme písničky a snažíme se o nich dát vědět okolnímu světu. více >>

historie

Radiožurnál – Rozhovor s Martinem Červinkou

Časopis Headliner – Martin Červinka

Talent skaut si vás najde

Objevitel Tomáše Kluse a Ewy Farné

Co napsaly Hospodářské Noviny

Esspresso s Martinam Červinkou

Kariéra Martina Červinky přinesla firmě Universal miliony prodaných desek českých interpretů. Stál za úspěchem chlapeckých kapel Lunetic a Chaozz v devadesátých letech, napomohl úspěšnému návratu Heleny Vondráčkové. V Česku prosadil slovenskou zpěvačku Janu Kirschner a jeho posledním velkým úspěchem byl objev dětské pěvecké hvězdy Ewy Farné.
„Z původně nadaného hledače výtvarných talentů se stal český otec talent-scoutingu,“ komentuje Červinkovu kariéru hudební publicista Josef Vlček. „
Po roce 1989 Červinka doma v Liberci pět let slušně prosperoval jako obchodník s uměleckými díly. Zároveň vedl lokálně úspěšnou kapelu, po níž, paradoxně – vzhledem k jeho pozdějšímu povolání – nezbyla žádná dobře nahraná deska.
Do nově otevřené české pobočky amerického Polygramu, jež později koupila firma Universal, přišel v polovině devadesátých let. „Objevování talentů pro nás vlastně byla z nouze ctnost, protože ten porevoluční trh s velkými umělci už byl rozdělený,“ popisuje Červinka. „Lunetiky nikdo nechtěl. Rozhodlo, když jsem se na ně šel podívat na diskotéku v Mostě. Viděl jsem je, jak tam stojí v nátělnících a myslí to vážně…,“ vzpomíná na svůj obchodně nejúspěšnější tah v devadesátých letech, kdy boybandy jako britští Také That dostaly český protějšek.
Neměl však obdivovatel Dylana, Springsteena a Toma Waitse tehdy těžkou hlavu, že nabízí zboží, jemuž se jeho vrstevníci i kritika přinejlepším smějí? „Od začátku jsem se nad to dovedl povznést. Po třináctiletých dětech nemůžete chtít, aby poslouchali Toma Waitse. Musí tomu předcházet nějaká životní zkušenost.“
S oblibou chlapecké party z Mostu byl vlastně nepřímo spojený i návrat Heleny Vondráčkové, tehdy považované za vyhaslou hvězdu. „Natočili jsme s ní jednu desku a nic se nedělo. Napadlo mě, že by mohla spolupracovat s producentem Lunetiků, aby její nahrávky byly popovější a živější. On v té době už bydlel v Belgii. Celé Helenino okolí ji od toho zrazovalo. Přemýšlela, že se vrátí, ale má buldočí povahu,“ vzpomíná Červinka.
U bývalé slovenské miss Jany Kirschner se zas osvědčila trpělivost. „Byla to doba, kdy se u nás v rádiích slovenská hudba vůbec nehrála. Teprve na jejím prvním větším koncertu v pražské Akropoli se to konečně zlomilo. Shodou okolností se tehdy na Slovensku stala zlatou slavicí a rádia začala hrát po dlouhé době první slovenskou písničku, Voda čo ma drží nad vodou od Elánu. To Janě otevřelo dveře,“ míní Červinka.
Spokojeně mluví také o mladé Ewě Farné, kterou poprvé slyšel na demosnímku zpívat skladby teenagerského idolu, Američanky Avril Lavigne. „S takovou emocí v hlase jsem se nikdy nesetkal. Na tom snímku byla prokazatelně lepší než originál.“

(napsal Petr Vizina – Hospodářské noviny, 16. 1. 2008)

z naší produkce

Debbi – Pull Me Out (Lyric Video)

Jelen – Domů

Poetika – Trinity

Jelen - Klidná jak voda
David Stypka - Vrány taky
Poetika - Zkouším žít
Lipo - Nebudu lhát
Debbi - Hard To Believe ft. Marcell
Katerina Marie Ticha - Otazníky
Jelen - Jelen (Official Music Video)
Lipo - Vím, že jsi tam někde
Jelen a Jana Kirschner - Co bylo dál?
Jelen - Magdaléna
Lipo - Všechno má svůj čas
Debbi - Fuck You - live
Katerina Marie Ticha - Vzpominej